Jóga a menstruační bolesti

27.03.2022

Dlouho slibované video na téma menstruační bolesti.

Díky mé kamarádce Beatě jsme pro vás připravily rozhovor, kde mluvíme o józe a o tom, jak nám jóga pomáhá s hormonálním zdravím. Zároveň jsme probraly naše začátky s jógou, které jsme obohatily o pár zajímavostí ze světa jógy.

Osobně si myslím, že do čehokoliv nového se v našich životech chceme pustit, měly bychom vědět i proč to děláme, abychom dokázaly hlavu, tělo a mysl skloubit, a tím dosáhly 100% výsledku. 

Proto doporučuji se kouknout na náš 40minutový rozhovor, a následně pak pokračovat na úvodní video do Asán, které je nedílnou součástí mini videích, kde Beata ukazuje cviky, které nám pomohou od bolestivé menstruace

Apeluji na každou z vás, abyste v této fázi na 100 % vnímaly své tělo a nechaly se vést vaší intuicí. Není rozhodně nutné cvičit všechny cviky, které vám zde předáváme. Můžete si vybrat jeden nebo dva a v těch setrvat na pár dechů. 

Přeji vám příjemnou podívanou.

Rozhovor

https://youtu.be/lZzzdvg8XOY

1:47 – Jak začala Bea s jógou?
 8:49 – Jak jsem začala s jógou? 
10:24 – Styl jógy (cykličnost u žen) 
12:20 – Co dělat, abych se mohla stát lektorkou jógy? 
14:12 – Historie jógy 
14:52 – Jóga je styl života
 19:30 – Jóga a dech 
21:30 – Co máme s Beou v józe společného? 
22:20 – Proč bychom měly (muži taky) cvičit jógu? 
23:30 – Online × Offline 
29:31 – Vliv jógy na hormony 
 32:10 – Vánoční zážitek s jógou 
33:10 – Ženské problémy před a při mns 
 35:33 – Otázka od Silvy (Děkuji!) 
39:19 – Závěr

Úvodní video

https://youtu.be/IGKKD1U2PbA

Co doporučujeme: 

od 9:50 do 14:15 ukázka jógového dechu


Pozornost u všech cviků věnujeme oblasti pánevního dna.

Dítě
(Balásana)

Název vychází ze sanskrtského výrazu bála, což znamená mladý, dětský, ne zcela dospělý či vyvinutý. Pozice pomáhá odbourat stres, který na nás v období mns může být větší než kdy jindy. 

https://youtu.be/9_0kLMdbK1c


Hluboký dřep 

(Upavesasana)

Jedná se víceméně o hluboký dřep, který konkrétně v Indii bývá polohou typickou pro konzumaci potravy. Zde je údajně skryt původ pověstné indické štíhlosti - v této poloze se žaludek velmi rychle naplní a jednoduše neumožní přejíst se.

https://youtu.be/WAxNedxTQUw


Na všech čtyřech - Kočka
(Marjariasana)

Pozice je vhodná i po porodu a podporuje zažívání. Nezapomínejme na dech a buďme si během praktikování polohy kočky vědomi sami sebe, toho, co vykonáváme. Slaďme pohyb s dechem. Hledejme v poloze klid a menstruační problémy odezní. 

https://youtu.be/0yLTTzhObrk


Nohy opřené o stěnu
(Viparita Karani)

Pozice zlepšují prokrvení, a proto se po ní cítíte odpočinutě.

Výborně stimulují parasympatický nervový systém, čímž snižují vyplavování stresových hormonů ve stavu reflexu  3Ú "útok, útěk, ustrnutí".

https://youtu.be/JvGF-YlFdQ0


Překážkový sed, hlava u kolena
(Janu širšásana) 

Uvolňuje kyčelní klouby, ulevuje při zácpě a nechutenství, stimuluje páteřní nervy, pomáhá v aktivaci činnosti pohlavních orgánů.

Pozor!

Předklánějte se rovnoměrně. 

https://youtu.be/rMi6sVOrp0c


Twisty
(Apanasana)

Twistové pozice také ovlivňují vnitřní orgány a podporují činnost střev. Pro optimální účinek na trávení bychom měli respektovat směr peristaltiky a provádět je vždy nejprve doprava.

https://youtu.be/jzYuQZR6tKU


Motýlek
(Titali ásana)

Tato pozice otevírá pánev, uvolňuje kyčelní klouby, při ohnutí zad a směřování hlavy k chodidlům protahuje záda, odstraňuje celkovou únavu a přináší pocity štěstí.

Pozor! Pozice se nedoporučuje lidem, kteří trpí bolestí kyčlí a kolenou.  

https://youtu.be/9Qo85ANcp64


Byla pro vás videa užitečná?